پلاک 14
پلاک 14
دستنوشته ها ی یک خبرنگار

البرز همیشه مظلوم بوده و شیعه هم کم ازاون نداشته . همیشه مظلومان قناعت پیشه میکنن و کسانی که ظلمی درحقشون روا میکنن سکوت اونها رو دلیل برحقانیت خودشون میدونن .این درحالیکه برخورد با سعه صدر آموزه انبیاء الهی بویژه سرور کائنات حضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی(ص) و ائمه طاهرین (ع) به ماست.این مسئله انقدرمهم هست که حضرت موسی(ع) درسرلوحه تقاضاهای خودش ازحضرت حق اون رو قرار میده .

 

گاهی بخاطراینکه آب به آسیاب دشمن نریزیم گرچه حق باماست ولی مجبور به سکوت میشیم . روایتی شنیدم که میفرمود : درد(قریب به مضمون) خودتون رو باغیردرمیون نگذارید چون اگردوست باشه ناراحت میشه و اگه دشمن باشه خوشحال .

خب بااین حساب بود که دوبار فیلتر شدن البرز اون هم درشرایط حساس سیاسی رو تحمل کردیم و علیرغم ضربه مالی و اعتباری شدیدی که به مازد لب به اعتراض بازنکردیم تا درشرایط عادی موضوع رو پیگیری کنیم .

وقتی البرز و شیعه نیوز همزمان فیلتر شدن حس کردم جریانی بدنبال گل آلود کردن ماجراست و نمونه های اون رو دراخبار نوروزی علیه دولت و با بکار بردن البرز و شیعه نیوز بارها شاهد بودم .گاهی ممکنه خودم ما نیز دچار اشتباه بشیم و به گمان دلسوزی دم به تله این دوستی های خاله خرس گونه بدیم .

همین نگاه باعث شدتا نامه زیر رو برای دوست عزیزم جناب آقای بحرینی مدیرمسوول شیعه نیوز بنویسم تا با انتشاراون آتش شعله نکشیده این فتنه رو همین جا خاموش کنم .

 

خلاصه متن این نامه و پاسخ مفصل آقای بحرینی به نامه من به این شرح است :

بسمه  تعالی

برادرگرانقدرم جناب آقای بحرینی

مدیرمسوول محترم شیعه نیوز

شیعه والبرز به طور اتفاقی همزمان باهم متولد میشوند ,بدلیل مشکلات مالی و رقابت نابرابر دراین عرصه همزمان باهم تصمیم به تعطیلی موقت میگیرند ,همزمان بازمیگردند واتفاقا دریک روز فیلتر میشوند...

آنروز آمدیم تا انقلابی را که پدرانمان باخون رگ هایشان کاشتند باخون دل آبیاری کنیم وامروز ...اگرچه به فعلی اشتباه به این خواسته تن داده ایم اما یقین که رضا بودن به درگه خان "کریم " دراین راه گواراتر و شیرین تر از آن است که به کلام تلخ "میرآب " آسیاب کسانی باشیم که چشم دیدن به ثمر نشستن نهال این انقلاب را ندارند.
...هرچند محدود اما میمانیم تا چشم دشمنی که  امید به خشکیدن این سرو جوان دوخته کور نمائیم وهمچنان راست قامت تکیه بر دامان پاک "البرز" میزنیم تا "شیعه " زنده بماند.
 
 بسم الله ...
 
مدیرمسوول محترم البرز نیوز
 
خوب بیاد دارم وقتی شیعه نیوز خیلی نو پا بود البرز نیوز جزو اولین سایتهایی بود که خبر افتتاح شیعه نیوز را منتشر کرد و چند مدتی هم لوگوی شیعه نیوز را برای مخاطبین خود در صفحه اصلی قرار داد که جا دارد در اینجا از مدیریت محترم البرز تشکر کنم .
 
عارضم که برخی خدا حافظی شیعه نیوز را تسلیم و ضعف ان تعبیر کردند .
من عرض میکنم که شیعه هیچگاه در راه مکتبی که به ان عشق میورزد خسته و تسلیم نمی شود . خدا حافظی شیعه نیوز اعتراضی به انانی بود که با این کار خود حرمت نام مقدس شیعه را در جامعه مجازی شکستند ! فیلترینگ شیعه نیوز در حالی که سایتهای وهابی شدیدا علیه تشیع به فعالیتی بیش از پیش پرداخته اند علامت سوال بزرگی را در اذهان شیعه ها بودجود اورد:
 که این عمل خوش رقصی برای چه کسانی بود ؟
 
البته تحلیلهای زیادی را دوستان از طریق ایمیل برای من ارسال کردند که عبارت بود از اینکه :
شاید بعضی ها  ناراحت بودند که با دریافت سالیانه میلیون ها تومان پول بیت المال از خزانه دولت اسلامی نتوانسته اند مخاطب کافی و شایسته ای را برای سایتهایشان پیدا کنند !
 
شاید به خاطر خبر ایت الله بهجت بوده ...
شاید به خاطر درج خبر ایت الله وحید بوده ...
شاید به خاطر برخی از شخصیتهای اهل سنت بوده ...
شاید به خاطر هفته وحدت بوده ...
شاید بخاطر انتخابات بوده ...
و شایدهای گوناگون ...
 
من میگویم به هر دلیلی که بود این تصمیم گیری اشتباه بوده است چون بازتاب خوبی برای دولت اصولگرا .. نداشت .
و ظاهرا عده ای تصور کرده بودند تعطیلی شیعه نیوز برای ما غیر از غم معنوی غم مادی هم دارد ..!؟
حاشا و کلا ..
زیرا ما در قبال کار برای شیعه نیوز ساعتی فلان مبلغ و خانه سازمانی و حق ماموریت و.... دریافت نمی کردیم .
دوستانی که از نزدیک با ما در ارتباط بودند خبر داشتند که ۱۵ روز برق دفتر شیعه نیوز را اداره برق به دلیل عدم پرداخت بموقع قبض برق قطع کرد !
 
همچنین دو ماه تلفن دفتر شیعه نیوز به دلیل بدهی قطع بود و .... " البته ای دی اس ال با تلفن یکطرفه هم کار میکند "
چه کسی فهمید و اصلا چه کسانی خواستند بفهمند ؟!
ودیگر هیچ ! ....
 
اری عزیزان اگر تصمیم گرفتید کار فرهنگی بکنید یادتان باشد که ابتدا خود را تحت الحمایه یک ارگان بسیار بزرگ دولتی یا خصوصی با نفوذ در بیاورید !
تا با کوچک ترین اشتباهتان هم مورد خشم صاحبان قدرت قرار نگیرید هم به خاطر بی پولی زیر فانوس کارتان را ادامه ندهید .. هر چند شاید و یقینا زیر فانوس کار کردن نزد اهل بیت ارزشمند تر از زیر نور افکنهای انچنانی .. کار کردن است .. ولی بدانید باید قدرت این همه سختی کشیدن را داشته باشید .
 
سوالی که این مدت از ما پرسیده شده است در باره راه انداختن سایتی مشابه شیعه نیوز است . باید عرض کنم بنده فعلا هیچ تصمیمی در راه اندازی سایتی مشابه ندارم . ولی چنانچه دوستانی تصمیم بگیرید این کار را انجام دهند بنده انچه در توان دارم برای همکاری با انان در خدمت هستم  .
 
یقینا میدانیم با رفتن یک حرکت از دایره فعالیت چندین حرکت جدید جای ان را خواهد گرفت که هم اکنون شاهد ان هستیم ...
 
به امید روزی که هر شیعه و مسلمان برای تبلیغ از مکتبش یک سایت و وبلاگ داشته باشد.
 
از مدیریت البرز نیوز و کاربرانی که واقعا ما را شرمنده محبتهای خود قرار داده اند تشکر میکنم امیدوارم چراغ خانه شما همیشه روشن بماند و به فعالیت خود ادامه بدهید .
 
با احترام
بحرینی

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









نوشته شده در تاریخ یک شنبه 19 فروردين 1387 توسط علی جعفری

برچسب ها: البرز نیوز  شیعه نیوز  جعفری  بحرینی 
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin